Ο ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΣ

Ο ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΣ

Του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη

Σκηνοθεσία: Θανάσης Σαράντος

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ

«Η εταιρεία Θεάτρου Ηθικόν Ακμαιότατον σε συνεργασία με την εταιρεία παραγωγής Λυκόφως παρουσιάζουν την παράσταση «Ο Αμερικάνος» βασισμένη στο κλασσικό διήγημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη.
Η παράσταση την οποία έχουν παρακολουθήσει πάνω από 50.000 θεατές, συνεχίζει με μεγάλη επιτυχία για 8η συνεχή χρονιά και θα παιχτεί εκ νέου για 8 μόνο παραστάσεις στο Από Μηχανής Θέατρο από τις 16 Δεκεμβρίου 2017 έως και τις 7 Ιανουαρίου 2018.

Προσφορά προπώλησης και από το ταμείο του θεάτρου για όλες τις ημερομηνίες και ΜΟΝΟ έως την Κυριακή 10 Δεκεμβρίου στα 12 ευρώ και 10 ευρώ (μειωμένο για όλες τις κατηγορίες).
Από Δευτέρα 11 Δεκεμβρίου και μέχρι την ημέρα των παραστάσεων ισχύουν τιμές προπώλησης στα 15 και 10 ευρώ (μειωμένο για όλες τις κατηγορίες)

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΩΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΤΩΝ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ ΕΔΩ

Κρατήσεις

 +302105232097

ΑΓΟΡΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟΥ

ΥΠΟΘΕΣΗ ΕΡΓΟΥ

H ΟΜΑΔΑ ΟΝΕΙΡΟ με την συνεργασία του Ιταλικού Μορφωτικού Ινστιτούτου παρουσιάζει την θεατρική παράσταση
«ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΟΜΠΕΡΤΟ ΠΡΙΜΟ»
Μια αληθινή ιστορία αφιερωμένη στη μνήμη του Ολοκαυτώματος

Θεσσαλονίκη, Ιούνιος 2003. Κτίριο Ιταλικού Μορφωτικού Ινστιτούτου, πρώην έδρα του Ιταλικού Σχολείου Ουμπέρτο Πρίμο. Μια καλοκαιρινή μπόρα γίνεται η αφορμή που οδηγεί τον καθηγητή Antonio Crescenzi στο υπόγειο, για να αποτρέψει την πλημμύρα. Ένα χαρτί παρασυρμένο από τον άνεμο κολλάει στο στήθος του και η ιστορία ξετυλίγεται σαν κουβάρι μέσα από αυτήν την έκθεση, την άκρη του νήματος: «Μία από τις ωραιότερες αναμνήσεις της ζωής μου», του μαθητή Αλμπέρτο Μοδιάνο. Ημερομηνία: Δεκέμβριος 1941.
Σχολικό έτος 1941-42, Ιταλικό Σχολείο Ουμπέρτο Πρίμο. Η σχολική χρονιά αρχίζει, ο καθηγητής υποδέχεται τους μαθητές, 5 αγόρια και 4 κορίτσια, που μαζεύονται στην τάξη, χωρίς να γνωρίζουν ότι θα είναι η τελευταία τους χρονιά. Είναι οι: Έστερ, Λίντια, Ματίλντε, Αλμπέρτο Σ., Λετίτσια, Τζιοβάννι, Ντάνιελ, Αλμπέρτο Μ., Κλάουντιο.
Ελπίδες, ιδέες, εφηβικές ανησυχίες, όνειρα μίας τάξης εβραιόπουλων, βγαλμένα από μία ξεχασμένη κούτα στο υπόγειο, ζωντανεύουν μπροστά στα μάτια των θεατών. Τα παιδιά κάνουν πρόβες για την παράσταση που θα ανεβάσουν, φτιάχνουν κατασκευές, διαβάζουν εκθέσεις, συζητούν, ερωτεύονται, διδάσκονται και μας διδάσκουν. Ονειρεύονται τη ζωή και υμνούν την ελευθερία, ατενίζοντας τον θάνατο.
Σχολικό έτος 1942-1943: στην άδεια πλέον τάξη, ο καθηγητής γράφει μια επιστολή προς τους μαθητές του. Η μόνη παρουσία είναι πλέον η μνήμη, που στοιχειώνει κάθε γωνιά του χώρου.
Οι θεατές, στο τέλος της παράστασης θα ανέβουν στη σκηνή, θα διαβάσουν τις εκθέσεις, θα δουν τις φωτογραφίες και τα απολυτήρια των μαθητών που μας χάρισαν την ιστορία τους, για να μας διδάξουν ένα μάθημα ζωής: Ό,τι συνέβη δεν πρέπει να επαναληφθεί.

Συντελεστές Παράστασης:

  • Σκηνοθεσία-Ερμηνεία-Φωτισμοί: Θανάσης Σαράντος
  • Μουσική σύνθεση: Λάμπρος Πηγούνης
  • Μουσικός επί σκηνής: Γιώργος Τζιαφέττας
  • Σκηνική επιμέλεια: Λίνα Μότσιου
  • Φωτογραφίες: Τάσος Θώμογλου, Μαριλένα Σταφυλίδου, Γεράσιμος Νεόφυτος
  • Οργάνωση Παραγωγής για την «Ηθικόν Ακμαιότατον»: Παρασκευή Κουτούμπα
  • Παραγωγή: εταιρεία θεάτρου Ηθικόν Ακμαιότατον, ΛΥΚΟΦΩΣ

«…Συναρπαστικός Παπαδιαμάντης!»
Σεμίνα Διγενή- REAL NEWS

 

«…Ο Θανάσης Σαράντος είναι επί σκηνής ο άνθρωπος-«ορχήστρα»…»
Αργυρώ Σταυρίδη – Monopoli.gr

 

«…Αφού όργωσε την Ελλάδα με αριστουργηματικό διήγημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη “Ο Αμερικάνος”, ο καλός ηθοποιός και σκηνοθέτης Θανάσης Σαράντος επιστρέφει στην Αθήνα …»
Ιλειάνα Δημάδη – ΑΘΗΝΟΡΑΜΑ

 

«…Είδα μια σμιλεμένη απλότητα, που ταίριαζε θαρρώ στη γοητευτική πλαστικότητα του πρωτότυπου κειμένου. Είδα με τι τρυφερότητα ανέβηκε στo άρμα των λέξεων και μας ταξίδεψε σε μέρη, σε χρόνους, σε ιδιώματα…»
Σάββας Πατσαλίδης- ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

 

«…Ο Θανάσης Σαράντος εντυπωσίασε το κοινό με την ερμηνεία του – ή μάλλον θα έπρεπε να πούμε… τις ερμηνείες του, αφού στα διαλογικά μέρη του κειμένου μεταπηδούσε με αφοπλιστική άνεση από το ένα πρόσωπο στο άλλο…»Λυδία Ελιόγλου – ΕΒΔΟΜΗ ΚΑΒΑΛΑΣ

 

«…Η σκηνική μεταφορά του διηγήματος -το οποίο παρέμεινε ανέπαφο- έδωσε με απλούστατα μέσα, σε μια εντελώς άδεια σκηνή και χωρίς «ψαγμένα» ευρήματα ή τερτίπια, ο Θ. Σαράντος …»
ΚΟΥΛΤΟΥΡΟΣΟΥΠΑ

 

«… Παράσταση με μιαν απέριττη αύρα, έδωσε έμφαση στην καθαρότητα της απλότητας και στη λιτή έκφραση, υπηρετώντας άμεσα το κείμενο και τιμώντας τη μνήμη του μεγάλου Έλληνα συγγραφέα…»
Αγγέλα Μάτζιου

 

«… Οι φωτισμοί δημιούργησαν εξ’ αρχής μια επιβλητική και υποβλητική ατμόσφαιρα, ενώ η κινησιολογία «κούμπωνε» άψογα με τη ροή του λόγου. Ο εξαιρετικός ερμηνευτής Θ. Σαράντος, κάνοντας «διάλογο» με ένα πιάνο επί σκηνής, καταφέρνει να σε μεταφέρει σε μια αλλοτινή εποχή, χωρίς σκηνικά, με μοναδικά εργαλεία ένα παλτό και μία βαλίτσα.
Κώστας Νταλιάνης, patrasevents.gr

 

 

«…Η παράσταση κερδίζει το στοίχημα. Κι όταν τελειώνει δεν ξέρεις για τι απ’ όλα να πρωτοχειροκροτήσεις. Ένα μονόπρακτο βασισμένο στον Παπαδιαμάντη, με έναν ηθοποιό και έναν συνθέτη επί σκηνής, αποδεικνύεται μακράν καλύτερο από άλλες πολυδιαφημισμένες υπερπαραγωγές…»
Φιλιώ Ράγκου – Η ΑΞΙΑ

 

«…Η διαχρονική αξία της ρέουσας παπαδιαμάντειας γλώσσας, το θέμα του διηγήματος που με έναν παράδοξο τρόπο γίνεται ξανά επίκαιρο στις μέρες μας, αλλά και η αφαιρετική και καλοδουλεμένη προσέγγιση του Σαράντου, είναι οι λόγοι που έδωσαν “πνοή” στην παράσταση η οποία συνεχίζει ακάθεκτη…»
Έλενα Γαλανοπούλου-SPIRTO.NET

 

«…Η σημασία του διηγήματος, που μετουσίωσε σε άριστο θεατρικό λόγο ο Θανάσης Σαράντος, είναι πρωτίστως η γλώσσα και το ταξίδι των θεατών σε μια άλλη Ελλάδα. Αυτή που δεν ζήσαμε, αυτή που δεν θα’ρθει ποτέ πάλι…»
Γιώργος Χριστοδούλου – Η ΣΦΗΝΑ

ΥΛΙΚΟ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ