ΣΤΡΑΤΗΓΟΥ ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗ ΑΠΟΜΝΗΜΟΝΕΥΜΑΤΑ

ΣΤΡΑΤΗΓΟΥ ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗ ΑΠΟΜΝΗΜΟΝΕΥΜΑΤΑ

Με τον Θανάση Σαράντο

Σκηνοθεσία:Θανάσης Σαράντος

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ

Το ΑΠΟ ΜΗΧΑΝΗΣ ΘΕΑΤΡΟ φιλοξενεί την παράσταση του Θανάση Σαράντου «Στρατηγού Μακρυγιάννη ΑΠΟΜΝΗΜΟΝΕΥΜΑΤΑ».
Ο πρωτος κυκλος παραστασεων για την παράσταση Στρατηγού Μακρυγιάννη Απομνημονεύματα τελειωνει στις 6/12 στις 18.00

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΩΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΤΩΝ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ ΕΔΩ

Κρατήσεις

 +302105232097

ΑΓΟΡΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟΥ

ΥΠΟΘΕΣΗ ΕΡΓΟΥ

«… Ἀπὸ ὅλα αὐτά, καϊμένη πατρίδα, δὲν θὰ σωθοῦνε τὰ δεινά σου, ὅτι σιδερώνουν τὴν ἀρετὴ ἐκεῖνοι ὁποῦ σὲ κυβερνοῦσαν καὶ σὲ κυβερνοῦν, καὶ τώρα κατατρέχουν τὸ δίκαιον καὶ τὴν ἀλήθειαν καὶ μὲ ψέματα θέλουν καὶ μὲ σπιγούνους νὰ σὲ λευτερώσουνε, μήτε τώρα εἶσαι καλά, μήτε διὰ τὰ μέλλοντά σου, μὲ τοὺς ἀνθρώπους ὁποῦ σὲ τριγυρίζουν, πολιτικούς καὶ σπιγούνους…»
Ο λόγος του Μακρυγιάννη παρουσιάζεται σε θεατρική μορφή, με συνοδεία νέυ, ταμπουρά και λαούτου ζωντανά επί σκηνής από την Σύλβια Κουτρούλη.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα «Απομνημονεύματα» παρουσιάστηκαν ως μετάκληση στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος τον περασμένο Οκτώβριο – με αφορμή τα 150 χρόνια από τον θάνατο του Στρατηγού Μακρυγιάννη- με μεγάλη επιτυχία (sold out) και με το κοινό να υποδέχεται την παράσταση με θέρμη. Με επιτυχία παρουσιάστηκε επίσης στην Αθήνα (Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, θέατρο Αλκμήνη, θέατρο Βαφείο), την Πάτρα (Δημοτικό Θέατρο, Λιθογραφείο), τη Λάρισα (Θεσσαλικό θέατρο), τη Σαντορίνη, αλλά και τη γενέτειρα του ήρωα, το Κροκύλειο Φωκίδος.
«Εγώ την αλήθεια θα την ειπώ γυμνή», έλεγε ο Μακρυγιάννης, ο ήρωας του σπαθιού και της πένας, που έδωσε συγκλονιστικό μάθημα ιστορίας με την «απελέκητη γραφή» του. Δείγμα της δημώδους γλώσσας στη νεοελληνική γραμματεία, τα «Απομνημονεύματα» είναι η συγκλονιστική αλήθεια της ζωής του ίδιου του ήρωα, που θέλει να την ιστορήσει πάνω στο χαρτί. Με τα ελάχιστα κολλυβογράμματα που ξέρει, νιώθει επιτακτική την ανάγκη να μεταδώσει το ζωντανό κομμάτι της Ιστορίας στις γενιές που έρχονται.

ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ με τον Μακρυγιάννη (Β’ κύκλος )
Σημειώνεται ότι στο τέλος της παράστασης, ένας διαφορετικός καλεσμένος από τον χώρο της πολιτικής, της επιστήμης, των γραμμάτων, της τέχνης, θα συζητά με τους συντελεστές και το κοινό για το έργο του Στρατηγού Μακρυγιάννη και τη σημασία των «Απομνημονευμάτων» σήμερα. Ο καλεσμένος των «Συναντήσεων με τον Μακρυγιάννη» θα ανακοινώνεται κάθε φορά στον τύπο και στη σελίδα του θεάτρου https://www.facebook.com/Από Μηχανής Θέατρο/ και της ομάδας https://www.facebook.com/Ιthikon Akmeotaton theater and film company και το κοινό μπορεί να παρακολουθήσει τις συζητήσεις με ελεύθερη είσοδο. Κατά τον προηγούμενο κύκλο παραστάσεων έχουν ήδη συναντηθεί με το κοινό της παράστασης «Απομνημονεύματα» ο ακαδημαϊκός κ. Μανόλης Κορρές, η πρώην Πρόεδρος της Βουλής κα Ζωή Κωνσταντοπούλου και ο ηθοποιός κ. Ηλίας Λογοθέτης.

Συντελεστές Παράστασης:

  • Σκηνοθεσία – Διασκευή – Ερμηνεία – Φωτισμοί: Θανάσης Σαράντος
  • Μουσική επιμέλεια, συνοδεία επί σκηνής: Σύλβια Κουτρούλη (παίζει Νέυ, ταμπουρά και πολίτικο λαούτο)
  • Σκηνική επιμέλεια: Σάββας Σουρμελίδης
  • Επεξεργασία video με τις εικόνες μαχών του Παναγιώτη Ζωγράφου: Γιώργος Φουκαράκης
  • Βίντεο: Θανάσης Σαράντος
  • Μοντάζ: Ιωάννα Σπηλιοπούλου
  • Φωτογραφίες: Ορφέας Εμιρζάς, Τάσος Θώμογλου
  • Παραγωγή: Εταιρεία Θεάτρου «Ηθικόν Ακμαιότατον»

Καταπέλτης ο λόγος του Μακρυγιάννη για τη σύγχρονη διανοουμενίστικη «ελίτ» που ανερυθρίαστα βαφτίζει «παρωχημένες εμμονές» τα όσια και τα ιερά του. Που, μεθυσμένη από τα υποσχόμενα κέρδη του εθνικού ξεπουλήματος, απαξιώνει την αγάπη και την αγωνία του σημερινού Έλληνα για το τι θα απογίνουν όλα αυτά, που «γι’ αυτά πολεμήσαμε». Καταπέλτης και για την αδικία που βλέπει να γίνεται σ’ όλους τους παλιούς ήρωες, τους επιζήσαντες του Αγώνα -μαζί και στον ίδιο- από το νέο κράτος της βαυαροκρατούμενης, πλέον, Ελλάδας. Με μένος απέναντι στους δουλοπρεπείς Έλληνες πολιτικούς της εποχής του, που ξεπουλάνε όσα κέρδισαν με αίμα οι παλιοί αγωνιστές. Έζησε την άκρα αχαριστία και είχε τέλος πικρό, με τα μόνα παράσημα που θα του απονείμει η αγαπημένη του πατρίδα να είναι μια καταδίκη εις θάνατον και μερικές αγιάτρευτες πληγές, που θα τον στείλουν στον τάφο στα 67 του χρόνια. Ο αγράμματος γιος βοσκών της Ρούμελης δίνει ένα συγκλονιστικό μάθημα ιστορίας. Ο διαχρονικός λόγος ενός μεγάλου Έλληνα ακούγεται επίκαιρος όσο ποτέ σήμερα.
[Θανάσης Σαράντος]

«…Ένας λόγος ζωντανός, κοφτερός, ανεπιτήδευτος, διαχρονικός και επίκαιρος όσο ποτέ, σαν καταπέλτης, σαν χείμαρρος που μιλάει κατευθείαν στην ψυχή μας και μας ταρακουνάει, μας εμψυχώνει, μας προβληματίζει…!»

Ντίνα Καρρά, kallitehnes.gr

 

«…Τι συναισθήματα γεννά η συνειδητοποίηση πως ένα κείμενο που χρονολογείται 200 χρόνια πριν, φαντάζει να απευθύνεται ξεχωριστά στον εκάστοτε θεατή, σε όλους μαζί ως σύνολο, μα και παράλληλα ως υποσύνολο, ως σύμβολα-εκπρόσωποι μιας χώρας, μιας χώρας όμως που φαντάζει να έχει παραμείνει ίδια; Η κάθε πολιτική αιχμή του κειμένου, ο κατηγορητικός ή καταγγελτικός λόγος, η πικρία, η απογοήτευση, η δυσανασχέτηση, η επιτακτική ανάγκη για αλλαγή, το αδιέξοδο, η αίσθηση πως βαδίζουμε στον γκρεμό… Η Σύλβια Κουτρούλη παίζει νέϋ, ταμπουρά και πολίτικο λαούτο και η μουσική της εναρμονίζεται άψογα με το λόγο, ενισχύοντας την ένταση και την τραγικότητα.»

Ιφιγένεια Καφετζοπούλου, artic.gr

 

«…Μελαγχολικός, φορώντας το παλτό του, ο Θ. Σαράντος ερμηνεύει με βάθος ψυχής, με πλήρη έλεγχο των εκφραστικών του μέσων, χωρίς συναισθηματισμούς και θεατρινισμούς, με ωριμότητα και συνέπεια, επιδεικνύοντας αξιέπαινη ισορροπία ανάμεσα στις πιο δραματικές και τις ανάλαφρες στιγμές του έργου. Κατάφερε με το βλέμμα του να εκφράσει και τα πιο μύχια συναισθήματα του ήρωα, ενώ στις νοητές σκηνές διαλόγου του με άλλα πρόσωπα, μας έκανε να νιώθουμε την παρουσία αυτών των προσώπων. Η επιλογή της μουσικής που παίζεται επί σκηνής από την Σύλβια Κουτρούλη συντελούσαν στην δημιουργία ατμόσφαιρας μαγευτικής, η οποία ταξίδευε και αφόπλιζε τον θεατή. …»

Κώστας Νταλιάνης, patraevents.gr

 

Ο Θανάσης Σαράντος υπογράφει με κύρος και ευθύνη τα «Απομνημονεύματα του Μακρυγιάννη». Έκανε μια διασκευή – σκηνοθεσία υποδειγματική. Δύσκολο το έργο του, τιτάνιο θα έλεγα, και μεγάλη η τόλμη του να επεξεργαστεί θεατρικά αυτό το σπουδαίο κείμενο. Η ερμηνεία του ήταν γεμάτη κύρος, ελεγχόμενο πάθος και ωριμότητα.

Ειρήνης Αϊβαλιώτου, catisart.gr

ΥΛΙΚΟ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ