Προσωπική Συμφωνία στην Κύπρο

Προσωπική Συμφωνία στην Κύπρο

Του Ρόναλντ Χάργουντ

Σκηνοθεσία: Δημήτρης Μυλωνάς

Η sold out επιτυχία της χρόνιας, η παράσταση που κέρδισε τις καρδιές κοινού και κριτικών επιστρέφει στο

Μια μεγάλη θεατρική στιγμή, ένα ρεσιτάλ ερμηνειών από τους

Νικήτα Τσακίρογλου, Χρήστο Βαλαβανίδη, Αλέξανδρο Μπουρδούμη,

Άννα Ελεφάντη, Μαρούσκα Παναγιωτοπούλου

Στο Από Μηχανής Θέατρο θα παρουσιαστεί  μια μεγάλη σύμπραξη πρωταγωνιστών όλων των γενεών, Νικήτας Τσακίρογλου, Χρήστος Βαλαβανίδης και Αλέξανδρος Μπουρδούμης, με το βραβευμένο έργο «Προσωπική Συμφωνία» (Taking sides) του Ρόναλντ Χάργουντ σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μυλωνά.

ΚΥΠΡΟΣ 22/10/2019 – 25/10/2019

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ:

Kανονικό: Τετάρτη, Παρασκευή 15 €

Σάββατο, Κυριακή    18 €

Μειωμένο: (Φοιτητικό/Ανέργων/ΑμεΑ/ Άνω των 65)  

Τετάρτη, Παρασκευή 12 €

Σάββατο, Κυριακή     15 €

Ατέλεια (Τετάρτη):  5 €

Διάρκεια: 105

Η παράσταση επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Κρατήσεις

 +30 210 5232097

ΥΠΟΘΕΣΗ ΕΡΓΟΥ

Στη Ναζιστική Γερμανία, ο Βίλχελμ Φουρτβένγλερ θεωρείται ο σημαντικότερος Διευθυντής Ορχήστρας γι’ αυτό και χαίρει της εύνοιας του Αδόλφου Χίτλερ. Μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, στο κατεχόμενο Βερολίνο, ο Φουρτβένγκλερ θα κατηγορηθεί για τη σχέση του με το Ναζιστικό καθεστώς και θα υποβληθεί σε ανάκριση από τους Αμερικανούς. Την ανάκριση του μαέστρου αναλαμβάνει ο ταγματάρχης Άρνολντ ο οποίος δείχνει αποφασισμένος να αποδείξει πως ο μουσικός υπήρξε στέλεχος των Ναζί κι εκμεταλλεύτηκε τα προνόμια που του προσέφερε το Κόμμα. Τα αποδεικτικά στοιχεία είναι μηδαμινά μόλο ταύτα, τα επιχειρήματα του Φουρτβένγκλερ σχετικά με τη «διατήρηση της Γερμανικής μουσικής παράδοσης και των υψηλών αξιών», συγκρούονται με τις ανεξίτηλες μνήμες του Ταγματάρχη από τα στρατόπεδα συγκέντρωσης και τους αμέτρητους νεκρούς. O μάρτυρας που θα αλλάξει την τροπή της ανάκρισης είναι ο Ρόντε, δεύτερο βιολί της Φιλαρμονικής του Βερολίνου, ο οποίος με αντάλλαγμα την προσωπική του απαλλαγή, προδίδει κρυφές πτυχές του μαέστρου.

«Στα ερείπια τοποθετηθεί ο Χάργουντ τη δράση της Προσωπικής Συμφωνίας, το ιδανικό σκηνικό ενός πολέμου που μόλις έχει τελειώσει. Ή μάλλον δεν έχει τελειώσει. Διότι ακόμη κι αν έχει υπάρξει κατάπαυση του πυρός, τα πρόσωπα του έργου κουβαλάνε την οδύνη και τις μνήμες αυτού του πολέμου.

Στον πόλεμο δεν υπάρχουν καθαροί νικητές. Πρόκειται για μια συνθήκη ακραία, ολοκληρωτική, βάναυση. Όλοι κάτι χάνουν. Σε τέτοιες συνθήκες οι συμπεριφορές είναι αποκαλυπτικές. Κι εκεί ακριβώς συναντιέμαι με αυτό το σπουδαίο έργο, όχι μόνο σε μια προσπάθεια να αποτυπώσω σκηνικά μία από τις χειρότερες σελίδες της ανθρώπινης Ιστορίας αλλά να αναζητήσω αντιστοιχίες σε ένα σήμερα που αν και με εντελώς διαφορετικά χαρακτηριστικά, έχει επίσης ακραίες εκδοχές.»
Δημήτρης Μυλωνάς

Στο «Προσωπική Συμφωνία» η δράση συμβαίνει σε ένα τοπίο από ερείπια. Διόλου τυχαία. Γιατί εκτός από τα ορατά ερείπια του πολέμου, των βομβαρδισμών, υπάρχουν κι εκείνα τα βαθιά ριζωμένα στις ψυχές των ανθρώπων, αποτέλεσμα ενός άλλου «πολέμου» εσωτερικού, υπαρξιακού. Τα πρόσωπα στέκονται στα ορατά ερείπια για να μιλήσουν τη δική τους ιστορία, ιστορία-ψηφιδωτό της «μεγάλης» Ιστορίας, σε μια προσπάθεια να διαχειριστούν και να επουλώσουν τις ψυχικές τους πληγές. Αυτές οι «μικρές» ιστορίες είναι που θα φωτίσουν στα μάτια μας τη «μεγάλη» Ιστορία για να μας επιτρέψουν τελικά και τη δική μας προσωπική εμπλοκή σε γεγονότα του παρελθόντος τα οποία αν και με διαφορετικά χαρακτηριστικά, φωτίζουν πρακτικές του μέλλοντος.
Το «Προσωπική Συμφωνία» του Ρόναλντ Χάργουντ (συγγραφέα του επίσης βραβευμένου έργου The dresser), γράφτηκε το 1995 και βασίζεται σε πραγματικά ημερολόγια του σπουδαίου μαέστρου Βίλχελμ Φουρτβένγλερ, τα οποία κρατούσε κατά τη διάρκεια της ανάκρισής του. Πρεμιέρα του έργου έγινε στην Αγγλία, στο Minerva Theatre του Τσίτσεστερ σε σκηνοθεσία Χάρολντ Πίντερ. Για την ερμηνεία του μαέστρου ο Ντάνιελ Μάσεϊ απέσπασε το βραβείο Laurence Olivier Award for Best Actor ενώ το έργο τιμήθηκε με το βραβείο Laurence Olivier Award for Best New Play. Το 2001 μεταφέρθηκε στη μεγάλη οθόνη σε διασκευή του ίδιου του συγγραφέα, σκηνοθεσία του Ούγγρου Ίστβαν Σάμπο και με τον Χάρβευ Καϊτέλ στο ρόλο του ανακριτή Άρνολντ.

Συντελεστές Παράστασης:

  • Μετάφραση: Αθανασία Καραγιαννοπούλου
  • Σκηνοθεσία: Δημήτρης Μυλωνάς
  • Σκηνικά –Κοστούμια: Αγγελικη Αθανασιάδου, Λήδα Σπερελάκη
  • Μουσική : Παύλος Κατσιβέλης
  • Φωτισμοί: Γιώργος Αγιαννίτης
  • Βοηθός σκηνοθέτη: Βίκη Παναγιωτοπούλου
  • Επιμέλεια Κίνησης και Χορογραφίες: Χρυσηίς Λιατζιβίρη
  • Φωτογραφίες……… Πάτροκλος Σκαφίδας

ΠΑΙΖΟΥΝ

  • Νικήτας Τσακίρογλου………….Βίλχελμ Φουρτβένγκλερ
  • Χρήστος Βαλαβανίδης ………………. Χέλμουντ Ρόντε
  • Αλέξανδρος Μπουρδούμης…….Ταγματάρχης Άρνολντ
  • Άννα Ελεφάντη…………………Έμμυ Στράουμπε
  • Μαρούσκα Παναγιωτοπούλου….Ταμάρα Ζαχς
  • Παναγιώτης Γουρζουλίδης……..Υπολοχαγός Ντέιβιντ
  • ΓουίλςΚώστας Κουτρούλης…………….Φαντάρος
  • Δημήτρης Μπούρας………………Φαντάρος

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Μυλωνάς δίδαξε ρόλους, φώτισε αντιδράσεις, προσέγγισε συνειδήσεις και πέτυχε να μας συγκλονίσει με τα διλήμματα της ύπαρξης. Σκηνικά – κοστούμια (Αθανασιάδου – Σπερελάκη), μουσική (Κατσιβέλης), φωτισμοί (Αγιαννίτης) άψογα. Εξοχη η κίνηση που δίδαξε η Λιατζιβίρη. Ο Νικήτας Τσακίρογλου μάθημα λιτότητας, ουσίας μιμήσεως και άψογου ρυθμού του λόγου. Μεγάλη υποκριτική. Ο Χρ. Βαλαβανίδης άψογος, απλός και ουσιαστικά ανθρώπινος. Ο Μπουρδούμης συνεχίζει να μας εκπλήσσει. Ηθοποιός κύρους με έξοχους ρυθμούς και αξιόλογη κίνηση.Η Αννα Ελεφάντη: αποκάλυψη. Δείτε πώς μια ηθοποιός μπορεί να φτάσει να υποδυθεί την ψυχική στέρνα… με θέρμη. Ισόρροπα μιμήθηκαν χαρακτήρες Μαρούσκα, Παναγιωτοπούλου και Γουρζουλίδης.
Κώστας Γεωργουσόπουλος , ΤΑ ΝΕΑ

Σαρωτική αποδεικνύεται η Προσωπική Συμφωνία (Taking Sides) του συγγραφέα Ronald Harwoodστο Από Μηχανής θέατρο στο Μεταξουργείο. Ο εμπειρότατος σκηνοθέτης Δημήτρης Μυλωνάς, έχοντας στο πλευρό του εκλεκτούς ηθοποιούς και συνεργάτες, είναι αποφασισμένος να συν-κινήσει τα φιλοθεάμον κοινό και να αφήσει τη δική του σφραγίδα σ΄ένα συγκλονιστικό, αληθινό έργο που κάνει λόγο για την αλήθεια και τη δύναμη της τέχνης…”

“Ο παραγωγός και σκηνοθέτης της «Προσωπικής συμφωνίας» Δημήτρης Μυλωνάς, σε αυτήν τη νέα εποχή του Από Μηχανής, εκτείνει τα όρια της δραματουργίας, προσφέροντας συνολικά παραστάσεις που τηρούν κριτική στάση απέναντι στη σημερινή εκρηκτική πραγματικότητα και στα μεγάλα προβλήματα της εποχής μας, τη βία του νέου ψυχρού πολέμου, την αδικία, το ηθικό και πολιτικό αδιέξοδο. Και αυτό έχει σίγουρα μια δημιουργική γοητεία. “

ΥΛΙΚΟ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Η παράσταση επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Πληροφορίες
Πληροφορίες 1
Πληροφορίες 2
Πληροφορίες 3