ΡΑΦΤΗΣ ΚΥΡΙΩΝ

ΡΑΦΤΗΣ ΚΥΡΙΩΝ

Σκηνοθεσία: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΥΛΩΝΑΣ

Στο έργο Ράφτης κυριών η φάρσα βρίσκει την πιο σπαρταριστή κι απολαυστική εκδοχή της. Γραμμένο στα τέλη του 19ου αιώνα αποτελεί την πρώτη μεγάλη επιτυχία του συγγραφέα και συνεχίζει από τότε τη λαμπρή του διαδρομή φτάνοντας μέχρι και σήμερα να καυτηριάζει με τόλμη και απίστευτο χιούμορ, συμπεριφορές και καταστάσεις που επιστρέφουν ξανά και ξανά. Ταχύς ρυθμός, ανατροπές, κοφτερές ατάκες, συνθέτουν ένα σύμπαν πικάντικο και κωμικό προσφέροντας μας άφθονο γέλιο.

Η παράσταση επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΩΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΤΩΝ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ ΕΔΩ

Κρατήσεις

 +302105232097

ΑΓΟΡΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟΥ

ΠΕΡΙΟΔΕΙΕΣ

ΥΠΟΘΕΣΗ ΕΡΓΟΥ

Ο Ζεράρ Μουλινό, επιφανής γιατρός, είναι παντρεμένος με την Υβόν ενώ παράλληλα διατηρεί ερωτική σχέση με τη Σουζάν, σύζυγο του Ωμπέν. Ο Ωμπέν απατά τη Σουζάν με τη Ρόζα, σύζυγο του Μπασσινέ, φίλου του Μουλινό. Ο Μουλινό προκειμένου να μπορεί ανενόχλητος να ζήσει τον παράνομο έρωτά του, νοικιάζει από τον Μπασσινέ ένα διαμέρισμα το οποίο μέχρι πρότινος λειτουργούσε ως ραφτάδικο κι εκεί κανονίζει να συναντήσει τη Σουζάν. Όμως μόνο την ησυχία του δεν θα βρει! Από το «αμαρτωλό» διαμέρισμα περνάνε νόμιμοι σύζυγοι και παράνομοι εραστές, μια πελάτισσα του πρώην ραφτάδικου η οποία επιμένει να της πάρει ο «ράφτης» Μουλινό μέτρα για το καινούριο της φόρεμα, η μητέρα της Υβόν, κυρία Αιγκρεβίλ, υποψιασμένη για τις πονηρές προθέσεις του γαμπρού της και φυσικά ο μπάτλερ του Μουλινό, Ετιέν, το πρόσωπο που θα ανακατώσει ακόμα περισσότερο τα νερά προκαλώντας ξεκαρδιστικές καταστάσεις.

Στο έργο Ράφτης κυριών η φάρσα βρίσκει την πιο σπαρταριστή κι απολαυστική εκδοχή της. Γραμμένο στα τέλη του 19ου αιώνα αποτελεί την πρώτη μεγάλη επιτυχία του συγγραφέα και συνεχίζει από τότε τη λαμπρή του διαδρομή φτάνοντας μέχρι και σήμερα να καυτηριάζει με τόλμη και απίστευτο χιούμορ, συμπεριφορές και καταστάσεις που επιστρέφουν ξανά και ξανά. Ταχύς ρυθμός, ανατροπές, κοφτερές ατάκες, συνθέτουν ένα σύμπαν πικάντικο και κωμικό προσφέροντας μας άφθονο γέλιο. Το κλασσικό σκηνικό περιβάλλον της φάρσας με τις πόρτες έχει την τιμητική του. Η χρήση της πόρτας δεν αποκτάει μόνο διακοσμητικό χαρακτήρα αλλά και δραματουργικό: το άνοιγμα ή το κλείσιμο της σηματοδοτεί όχι απλώς την είσοδο ή την έξοδο από το χώρο αλλά συνάμα την είσοδο ή την έξοδο στο γέλιο, την έκπληξη, την ανατροπή, την έκθεση, την αγωνία, την προσδοκία των ηρώων. Το σκηνικό αυτό «πολυεργαλείο» χρησιμοποιείται με ευφάνταστους τρόπους για να μετατραπεί τελικά σε έναν άλλου είδους καθρέφτη που αντανακλά ξεκαρδιστικά τη ψυχική διάθεση των ηρώων. Κι αν στο Ράφτη κυριών τα πρόσωπα κα τα κοστούμια αλλάζουν, ποιος θα μπορούσε να αρνηθεί ότι και η δική μας εποχή δεν χαρακτηρίστηκε από εκείνον τον επιφανειακό καθωσπρεπισμό που τόσο εύστοχα και αστεία καυτηριάζει ο Ζωρζ Φεντώ με το έργο του;

Συντελεστές Παράστασης:

  • Σκηνοθεσία-μετάφραση: Δημήτρης Μυλωνάς
  • Σκηνικά: Αμαλία Αντώνη
  • Κοστούμια: MILTOS
  • Φωτισμοί: Γιώργος Αγιαννίτης
  • Μουσική: Παύλος Κατσιβέλης
  • Επιμέλεια κίνησης: Ειρήνη Κυρμιζάκη
  • Βοηθος Σκηνοθετη: Βίκυ Παναγιωτοπούλου
  • Βοηθοί Σκηνογράφου: Ιωάννα Γιαννακοπούλου και Ανριέττα Γκιώνη

 

Παίζουν:

  • Αλέξανδρος Μπουρδούμης: Μουλινό
  • Νίκη Παλληκαράκη: κυρία Αιγκρεβίλ
  • Ελένη Βαΐτσου: Ρόζα
  • Άννα Ελεφάντη: Σουζάν
  • Παναγιώτης Γουρζουλίδης: Ετιέν
  • Δημοσθένης Φίλιππας: Μπασσινέ
  • Ανδρομάχη Φουντουλίδου: Υβόν
  • Χρυσή Μπαχτσεβάνη: Πομπινέτ
  • Γιάννης Σαμψαλάκης: Ωμπέν

Ξεκαρδιστική κωμωδία με φρενήρεις ρυθμούς, ίντριγκες, ενέργεια, ζωντάνια και ατελείωτες ανατροπές που προκαλούν αβίαστο γέλιο από έναν καλοκουρδισμένο θίασο που καταθέτει συνετά «υπερβολικές» ερμηνείες για το είδος του κειμένου που παρουσιάζεται. Η φάρσα έτσι όπως θα έπρεπε να είναι!

(Γιώργος Επιτροπάκης 8/12/17 – www.greekaffair.gr/kritiki-theatrou-idame-ton-rafti-kyrion-tou-georges-feydeau/)

 

Από τα πρώτα λεπτά της παράστασης μπορεί να διακρίνει κανείς πως η λέξη “Στατικότητα” δεν μπορεί να σταθεί σε αυτό το έργο. Κέφι, διάθεση, μπρίο στα ύψη και μια καλής πάστας χιούμορ το οποίο λείπει στις μέρες μας και το αναζητάμε συνεχώς ως καταλύτη στην ζωή μας

Ο Αλέξανδρος Μπουρδούμης στον ρόλο του Ζεράρ Μουλινό μας εκπλήσσει για τα καλά και μας καλεί να τον ακολουθήσουμε πιστά σε όλες του τις προσωπικές “σκανταλιές”.

Η Μαρούσκα Παναγιωτοπούλου μας συστήνει έναν ρόλο “αποκάλυψη” για την ίδια, της πεθεράς του Ζεράρ Μουλινό,μιας εκκεντρικής και ευρηματικής παρουσίας η οποία σίγουρα θα σας ξαφνιάσει ΄

Η Ελένη Βαϊτσου μας παρουσιάζει μια ιδιαίτερη εικόνα στην θεατρική σκηνή, με την Ρόζα να αποτελεί σίγουρα μεγάλο ατού στην θεατρική της πορεία.

Η Άννα Ελεφαντή στον ρόλο της Σουζάν κοντρολάρει με απόλυτη μαεστρία την διακύμανση της ψυχολογίας της και καλείται να βρεθεί αντιμέτωπη με διαφορετικές και σπαρταριστές καταστάσεις που σίγουρα αφήνει σε καθεμία από αυτές το δικό της προσωπικό στίγμα.

Η Ελεάνα Στραβοδήμου από την άλλη ως απατημένη σύζυγος προσπαθεί να ξεφύγει από την όλη κατάσταση και να ισχυροποιήσει την θέση της σε ένα πεδίο που οι ζωές όλων αλλάζουν στο λεπτό.

Η Μαρία Χάνου κάνει αισθητή την παρουσία της από την πρώτη στιγμή και ξεκαθαρίζει εξαρχής τον τελικό της στόχο…

Ο Δημοσθένης Φίλιππας και ο Γιάννης Σαμψαλάκης κρατάνε με μεγάλη επιτυχία τα ηνία της επικείμενης ψυχολογικής φόρτισης που έπεται και σίγουρα ξεχωρίζουν για τις ατάκες-φωτιά οι οποίες δένουν απόλυτα σε έναν μαραθώνιο απόλυτης φαρσοκωμωδίας.

Τέλος ο Ευθύμης Μπαλαγιάννης στον ρόλο του δημιουργικού μπάτλερ, βρίσκεται πάντα σε ετοιμότητα και καταφέρνει να μετριάσει τα πράγματα, να αποκρύψει κακώς κείμενα αλλά και να μας χαρίσει αμέτρητες δόσεις αριστουργηματικού γέλιου.

(Πάνος Σταματόπουλος 8/12/17 – http://www.checkinart.gr/archives/10046)

 

Ένα έργο με όλα τα στοιχεία της φάρσας και της κωμωδίας καταστάσεων, που προσκαλεί σε ανάταση, σε γέλιο, σε χαλάρωση. Και αυτό γίνεται στην παράσταση που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Μυλωνάς (ο οποίος υπογράφει και τη μετάφραση) με ένα λιτό σκηνικό που υπηρετεί τις ανάγκες της φάρσας και τις ανατροπές της, χάρη στην ερμηνεία του Αλέξανδρου Μπουρδούμη (Μουλινό), που γίνεται λάστιχο ανάμεσα σε όσα κάνει και όσα προσπαθεί να κρύψει και στα εξαιρετικά κοστούμια (Miltos), που, στιγμές στιγμές, κλέβουν την… παράσταση.

(ΟΛΓΑ ΣΕΛΛΑ 28/11/17 – https://artplay.gr)

 

ΥΛΙΚΟ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Η παράσταση επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.